Totalt antall sidevisninger

fredag 9. desember 2011

Adventstid er spenningstid...

I den aller mørkeste tida, så har vi heldigvis advent!!!! Det er så mye som skal skje?!!  Her i gården så er det endel på gang, med selskaper(bursdager), med masse lys inne og ute, god mat og kaker. Så er det ikke bare det, men det skal lages gaver!? Gaver kan være mye forskjellig!

I dag så lager jeg Bountykuler
Slik lages det:
50 gr smør/margarin
0,5 dl lys sirup
0,5 dl melis
2 dl kremfløte

Dette småkokes i ca 10 minutter, til massen blir hvit og seig. Tas av varmen og
200 gr kokosmasse has i. Avkjøl og form til små kuler. Får stivne i 2 tmer i kjøleskap.
200 gr lys sjololade smeltes i vannbad, dypp kulene i,sett kaldt til sjokoladen er stivnet.

Oppbevares i tett boks, kjølig......Nam(gjemmes godt slik at det blir igjen noen til jul)!

Hvis vi ikke smaker opp for mange, kan det hende at det kan bli en liten julegave krukke!


Så var jeg innom gartneriet i dag! De hadde julepyntet butikken og det var mye fint!
Derfra fulgte det med 3stk amaryllis igjen :)


Så har Doris og jeg bakt Finske brød! Doris hadde lyst til å smake før de ble ferdige, men jeg var litt betenkt ang det!
Det ble litt i boksen, heldigvis.....
God helg til dere alle!

3 kommentarer:

Roser og Patina sa...

Mmmm deilige bountykuler:p ser veldig fristende ut:) Utrolig herlige bilder av katten! Ønsker deg en hyggelig adventshelg:9 Klem Ellen.

Inger Marie sa...

Hei:)
Boyntkuler skal jeg jammen prøve...deilig godterier...julegaver...:))
Forstår god åt pus vil smake...mye fristende:)
God søndag:))

Atelier Kari sa...

Hei! Jeg ønsker deg og dine en fortsatt GOD JUL!