Totalt antall sidevisninger

søndag 4. mars 2012

Vår! Vår!

Nå er det virkelig våren! Frøene strømmer inn, og i går kom de første georgineknollene i hus også! Gleder meg så mye til å få starte opp, med såing og sette knoller i jorda!
Disse knollene kjøpte jeg i går:
Duet, Akita og Arike 9707.

Men så var det dette,  at jeg planlegger et bed med bare hvite blomster! Ingen av disse knollene kan jeg bruker der, men jeg ordnet et nytt bed til georginene i  fjor høst så disse skal til dit!

I det hvite bedet skal jeg ha: Hvite georginer(så klart), Brudeslør, Hibiscus trionum"simply Love" , brudeslør, Ammi majus, cosmos, lavatera, løvemunn, hvit ringblomst, blomkarse og solsikke! Kanskje kommer det flere til i dette bedet også!

Våren er ei flott tid! Jeg planlegger å ruge ut kyllinger! Har kjøpt rugemaskin og rett etter påske legges 50 stk egg av diverse høner der! Det tar  21 dager og så kommer småttingene! Skal ikke ha så mange høner selv, så jeg kommer til å selge noen! 
Si ifra om du vil kjøpe!
Kommer til å ruge egg fra Faverolls, Wyandotte, RIR, Maran, Kochin og blandingshøner!
Silver Laced trio.jpg
WYANDOTTER , sånne ventes her i gården!

Ha en fin uke!

3 kommentarer:

Inger Marie sa...

Hei:)
Så flink du er:)...og spennende med kyllinger..fine de du hadde bilde av:)
Lykke til med aktivitetene dine...jeg gleder meg til å se det hvite bedet:))

Vivishagerom sa...

Jeg var innom Plantasjen i går og gikk veldig fort forbi Dahlia knollene! Mon tro om jeg gjør det neste gang :))
Det er jo en må ha plante!

Inger Marie sa...

Bare innom for å ønske god helg:)

Og hyggelig at du likte mine vårkranser...gamle ting som bare står i skapene er godt å bruke på "nytt":)