Totalt antall sidevisninger

onsdag 22. august 2012

Georgine tid!!

I august pleier georginene å eksplodere i en vill blomstring!
Slik er det ikke i år...
Jeg har mange planter!
Noen blomstrer litt, noen blomstrer ikke
noen har blomsteret lenge, 
sommeren har vært kald og våt.....


'Crazy love' er fantastisk! Knollen er ny i år.
Dette er 'Ariko 9707' ny i år!


 Denne kjøpte jeg i 2011, er like flott i år med 25 cm i diameter! Navnet er 'Le Castel'

'Crazy love' en virkelig flott blomst, håper knollen vokser seg riktig stor!

'Stolze von Berlin'  kjøpt til halv pris i slutten av mai, er en balldahlia, ser ut til å bli fin!

En frøsådd georgine, enkel, lav og gul!

I hagen vokser ca 30 knoller som jeg har kjøpt før eller i år,
jeg har ca 10 knoller som er fra "gamle tanters hage",
dessuten har jeg sådd noen ulike sorter, og det ble ca 60 stk!

Dette er min dille, og jeg håper på en bedre sommer for mine georgine til neste år!
Jeg gleder meg allerede....

Ha gode dager!!

3 kommentarer:

Inger Marie sa...

Nydelige georginer!..også min dille...det blir noen nye vært år:)
Du skriver om tomatfrø som skal gjære...
kan du fortelle hvordan?...spennende:)

Mariann sa...

Så flotte georginer! Jeg har mine i potter, ellers spiser sneglene de opp.

ceciliessmåbruk sa...

Så gær fine :)