Totalt antall sidevisninger

torsdag 6. mars 2014

Hagegleder på våren!

 Våren har kommet inn på kjøkkenet i dag! 
Har kjøpt 3 nye georgine knoller! 
 Knollene heter Snowflake,Fleurel og Vuurvogel! Håper de vil gi meg mye glede!
 Jeg har ei bladbegoniaplante...
så har jeg stikket et blad i jord og håper på ei ny plante om litt! Dette har jeg aldri gjort før så jeg er spent!
 Vrifrukt! Kan dette bli ei ny plante...tida vil vise om det er gro"verkje" i bladet!
Har stikket graniumstiklinger i dag også! Disse er kjøpt og er rosa Goethe!

Nå kan jeg bare glede meg!!
Til helgen skal jeg så!!!!!

Ha gode dager!

8 kommentarer:

Hagen i Vest sa...

Spennende ting på gang på kjøkkenet hos det. Ikke rent sjeldent at kjøkkenet blir tatt i bruk til årets hageforberedelser her hos oss. Det er ikke så lenge siden jeg var innom en blogg (husker desverre ikke hvilken) som formerte planter ved hjelp av plantens blad. Der var bladet delt i to (langsgående) og satt i jorden med kuttsiden ned.
Lykke til med georginer og formering!

krepsemor sa...

Så flotte georgineknoller du har kjøpt! Jeg pleier å så, men i år har det ikke blitt noe. Jeg tok var på knollene til pompom-georginene jeg sådde i fjor, men er usikker på om det er liv i dem! Vrifrukt kunne jeg også tenkt meg, lenge siden jeg har hatt de! Lykke til med prosjektet, og god helg!

Hagen i Vest sa...

Hei igjen :) takk for hyggelig bloggkommentar. Ser vi deler interessen for foto også. Har kikket rundt på bloggen din og du har utrolig mange flotte bilder. Jeg har ikke tatt mye bilder de senere årene, men var svært aktiv over flere år. Kjenner at dette er en interesse som er i ferd med å våkne til liv igjen :) litt rusten merker jeg, men det kommer nok fort tilbake bare kamera brukes. Gleder meg til å følge bloggen din videre :)
God helg ønskes fra Tone

Hagen i Vest sa...

Hei igjen :) Kom over innlegget om formering ved hjelp av blad som jeg nevnte jeg hadde lest. Du finner det her http://annemasveen.blogspot.no/

Jannibele sa...

Jøss, så spennende å få nye planter av blader. Aldri hørt om før. Fine Dahlia du har kjøpt. Jeg har hatt dem alle tre og de er så fine at. Lykke til med dine.

Elin sa...

Så flotte helgegleder :) Og du gjør en god jobb med planteformeringen.
Lykke til med såingen og georginene.

(Bli gjerne med å dele vårtegn også - info på bloggen min)

Bille sa...

Så flott bladbegonia! Stiklinger er spennende, lykke til!

Plant Rental sa...

Jeg har ikke tatt mye bilder de senere årene, men var svært aktiv over flere år. Kjenner at dette er en interesse som er i ferd med å våkne til liv igjen :) litt rusten merker jeg, men det kommer nok fort tilbake bare kamera brukes. Gleder meg til å følge bloggen din videre :)
God helg ønskes fra Tone