Totalt antall sidevisninger

lørdag 5. november 2011

Hagestatus i dag!

Grønnkålen bare står og venter på å komme på bordet! Det blir kanskje suppe eller stuing?
Så har november inntatt oss! Jeg tenker på julegaver, advent og julemat!  Så blir det ei runde i hagen og jammen er det noe der enda! Råvarer til noen måltider finns ennå i NOVEMBER!
Her er nok til ei suppe eller to, og det har jeg tenkt å lage, rykende varme potet og purresuppe med godt nybakt og ristet brød med meierismør på....mmm ble nesten sulten!

Her er mer å velge i....
Savoykål! Så flott å se på, men bruken er verre! Kanskje smørkokt et halvt minutt? Enkel å dyrke og hønene er glad i den!

Kruspersillen er også en takknemlig grønnsak, holder ut til og med etterat snøen kommer! Det blir et dryss oppå suppa dette!

Håper vi får noe godt utav dette!
HA GODE HØSTDAGER!

5 kommentarer:

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Så flotte grønnsaker!!! Du har virkelig fått fin grønnkål, en av de grønnsakene jeg har sans for pga de gode innholdsstoffene. Du klarer å holde unna skadedyr som spiser på kålen?

Anne Marit Telle Sæta sa...

Jeg bruker vekstduk over savoy kålen, men det er fordi at ikke hønene skal spsie på alle før de får lov, det er lite snegler her, og hønene spiser de dom finnes! Jeg bruker ellers mark dekke og tror ikke at snelgene liker det!

Anonym sa...

Tenk å ennå høste fra egen avling. Det er supert :)
Ha en fin søndag :)

hagetante sa...

Grønnkål er favoritt i min hage også, "tantes hage". Har du prøvd å blande den i potetstappa? Kjempegodt. Fin blogg du har.

Roser og Patina sa...

Mmm.. blir masse nydelig mat ut av dette! Grønnkålen er skikkelig supermat:) Jeg bruker den gjerne i smoothie sammen med frukt og forskjellig::) Den spises og nesten daglig til middag på denne tiden. Grønt er skjønnt! Klem Ellen.