Totalt antall sidevisninger

søndag 16. september 2012

Kyllingene har blitt ungdommer!

I uke 16, 19 og 23 hadde vi klekking her!
Det resulterte i mange fine kyllinger!
Her er noen av dem!
Det er dverg kochin, antwerpen skjegghøner, wyandotter, lys sussex og faverolls!

 Her er hanen Tor(kochin), han ble klekket i uke 19, og er sosial og en tøffing. Han har 4 kochin høner som han skal passe på. Det er 3 svarte og 1 grå!

Wyandott og kochin er ute på tur!

Dette er Pippi, Antwerpen skjegghøne - dverghøne!
Hun verper fine små egg på ca 25 gram.
De smaker veldig godt! Har 2 slike høner men skulle hatt en hane da....


Lys Sussex hanen - Sune! Han var det meningen skulle bli sjef for hele gjengen, men han viser ikke de beste leder egenskapene ennå....

Fru og herr Tor på spasertur, Fru Tor er nå 21 uker....


Litt pip talk om ønske om en fin høstuke!

6 kommentarer:

Laila sa...

Så flotte høns, jeg gleder meg til jeg får høner, håper det blir til våren.
Tor var da en utrolig kjekk fyr.
Ha en fin uke, klem Laila

Vivishagerom sa...

Åh, så flotte høns! Det må være koselig å ha disse gående rundt i hagen!

Nyt høsten! klem

ceciliessmåbruk sa...

Så fine dem er:) Vår sussex ble ikke helt sjef før han nærmet seg året! Nå har jeg seks haner og det må minskes litt i den gjengen:)Dem krever mye plass...ikke legger dem egg hell :P Artig med bilder :)Jeg har lagt ut endel jeg også nå :)klemz cecilie

Anne (Moseplassen) sa...

Så fine! kjempeflott variasjon, fine bilder :)

Og gratulerer med finaleplassen i konkurransen!

Roser og Patina sa...

veldig flotte haner og høner! Det må være gøy å hente egg fra egne høner:) Høner skal det bli hos meg og ettervært:) Ønsker deg en koselig kveld. Klem Ellen

Anne Marit Telle Sæta sa...

Anbefaler høner i hagen, lite jobb/stell og mye glede!!