Totalt antall sidevisninger

søndag 17. februar 2013

GUL X-FAKTOR

gule-blomster-x
Så har det blitt gul X-faktor hos Anne  på Moseplassen. Flere bidrag kan du se HER

Denne fargen har jeg gledet meg til, fordi jeg har hatt klokkeranke, Cobaea scandens,
har bare hatt den en sommer, i 2011!

Det tok lang tid fra jeg sådde den, en hel måned, og hadde jeg ikke sådd den i et stort såkar med andre frø, så hadde jeg sikkert tømt dem ut !
Plutselig kom de opp av jorda...og vokste da med rekord fart!
De ble plantet ut ved 3 staurer, og voksekraften var stor, snart dekket de både staurer og jorda rundt!
Så kom knoppene, men det varte og rakk før de sprang ut, da var jeg ute med fotoapparatet hver dag!
Jeg tenkte å hoppe over en prossess med å så mm, så da høsten kom spadde jeg opp 2 røtter for å overvintre, dette gikk dessverre ikke så da sommeren 2012 kom hadde jeg verken frø eller røtter...


I frøpakken var det frø til gul og lilla varianter! De er fine begge to! 

11 kommentarer:

Villrose sa...

Imponerende plante! Kjent for å være litt vrien å så, eller å få til å blomstre. Noen sier den lyse er lettere å få til. Skal forsøke igjen...

Sonja frå Sunnfjord sa...

Den var jammen flott!

Nora sa...

Nydelig kandidat! Lykke til!

Inger Marie sa...

Åååå...så fine de er:)
Jeg har sådd denne iår..vet det kan ta lang tid før det spirer..håer det går bra:)
Lekre blomster som er vert å vente på:))
Lykke til:))

Roser og Patina sa...

Åhh de er såå vakre!! flotte bilder <3<3 lykke til:-)

Vivishagerom sa...

Så vakker. Jeg liker så utrolig godt klokker!

Dette var en super fin kandidat!

Klem Vivi

krepsemor sa...

Klokkeranke har jeg hatt bare en sommer, men en kan faktisk overvintre den med hell! Jeg vet bare ikke hvordan!
Nydelig bilde, lykke til!

Jannibele sa...

Ååå, så fine de var!! Jeg har ikke nok tålmodighet til å så disse skjønner jeg:) Kjekt at du fikk dem til da. Lykke til i x-faktor.

hagen vår sa...

Nydelige klokker. Vi har begge fargene og det er så spennende å følge med på vesten i løpet av sommeren. Den er enorm. Lykke til!

Gunilla sa...

Vilken härlig kombination.

Lycka till.

Gunilla sa...

Vilken härlig kombination.

Lycka till.