Totalt antall sidevisninger

onsdag 13. februar 2013

X-FAKTOR RØDE/ORANGE

Så var det kommet til den rød/orange  fargen i X-faktor. Det er Anne på Moseplassen som har dratt i gang denne konkurransen som er  intensiv, trivelig og inspirerende!! 
Mange flotte bidrag kan du se :HER

 Var ikke så veldig lett å finne variantene til denne fargen. Dels fordi det var en kald sommer i 2012, og fordi jeg ikke har så veldig mange røde blomster. 


 Valmuen har funnet sin plass i min hage, gjennom at jeg har kjøpt frø av diverse slag, men disse krysser seg og kan bli til massevis av ulike varianter. Det er alltid spennende med disse "stebarna"!
Nydelig kan de være eller tvert i mot. Er det noen jeg ikke liker blir disse rett og slett revet opp av jorda. De vil jeg ikke at skal krysse seg med de andre!
 Frøhuset kan en plukke og tørke med stilk og ha i vasen hele vinteren, de er også dekorative ute med snø på hodet! Får de spres seg har en snart disse overalt!
roed-orange-blomster

4 kommentarer:

Aud sa...

Valmuer er flotte og i mange herlige varianter. De lyser skikkelig opp i bedene og sprer seg villig. Det er en plante man må ha i et sommerbed synes jeg.
Den på det første bildet ditt var nydelig.
Lykke til i X faktor:-)

Mariann sa...

Nydelige valmuer!
Lykke til i konkurransen!

Mandelhjärta sa...

Herlige valmuer! :)
Lykke til!

Unknown sa...

Så flotte valmuer, jeg bare er så svak for disse som er så fine i alle stadier.
Nydelige bilder, Marit.