Totalt antall sidevisninger

lørdag 9. februar 2013

X-faktor blomsterutgaven

x-faktor-rosa


Ny runde med X-FAKTOR. Så moro dette er!
Anne med bloggen Moseplassen har konkurranse. Du kan se flere bidrag :her

Det er mange flotte, nydelige, sære, skjøre og robuste rosa blomster!
Jeg velger en rose fordi det ligger i navnet...rosa rose !





Jeg vet ikke navnet på disse rosene, de finnes i den botaniske hagen i byen vår! For noen er det vanskelig å la navne-pinnene få stå der de hører hjemme. 
Når jeg kjøper roser lar jeg duften avgjøre om den får bli med hjem! Selvfølgelig må den tåle mitt klima.
Så er det bare å vente på god vekst og nydelig duft, og skjønnhet for øyet!
I fjor sommer anla jeg et rose bed, det er bare rosa roser med duft som blomster, til ulike tider på sommeren. 
Gjett om jeg gleder med til de setter igang med blomstring!

Med rosa roser vil jeg ønske alle mødre god morsdag!



6 kommentarer:

krepsemor sa...

Så nydelig rose! Det er vanskelig med navn, for mange roser ligner til forveksling på hverandre! Jeg er veldig glad i de fyllte rosene, og selvsagt må de dufte godt :)
Lykke til i konkurransen!

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelige :)
Flott bidrag til konkurranse, koselig at du er med

Alice´s Eventyrland sa...

Smukke sartrosa skønheder du her viser! Lykke til! :)

Meta sa...

den översta rosen påminner om en ros som fanns vid mitt barndomshem Kallades visst tusenbladsros om jag inte minns fel
Ha en fin söndag
Kram meta

Vivishagerom sa...

Kjempe fin rose. Jeg liker veldig godt de fylte rosene!

Ønsker deg lykke til! Klem

Inger Marie sa...

Sååå vakre!...jeg er så svak for disse fylte store rosene...lekkert:)
Lykke til:))