Totalt antall sidevisninger

torsdag 15. september 2011

Cobea

Jeg så på Tregårds fredag på SVT1 i fjor, ble inspirert, og sådde Cobea i år! Det tok lang tid før de spirte, nesten en hel måned! Den som venter lenge på noe godt venter ikke for lenge heter det! Og vist er dette en fantastisk plante, den hadde sikkert blitt 5 meter lang, men så har den bare fått ca 2 meter å klatre i, og nå "klatrer" den nedover ! Blomstringen startet først i slutten av august, men jeg skal overvintre en av de seks plantene, og håper på litt raskere start til våren! Blomstene er nydelige, både de gule og lilla! Frøene er også flotte!!

2 kommentarer:

Laila sa...

Hei, og takk for hilsen inne hos meg.
Har akkurat lagt ut et innlegg om hva som er i hagen nå, og så går jeg til deg og får se at du også har klokkeranker. Som jeg skriver i innlegget er det først nå de blomstrer?
Er dette vanlig, eller er det denne spesielle sommeren som har skylda?
Koselig blogg du har også skal nok følge med, herlig med høner, har en plan om det jeg også.
Ha en fin søndag, klem Laila

Anne Marit Telle Sæta sa...

Jeg har ikke hatt klokkeranker tidliger, så jeg vet ikke om det er vanlig! Her på østlandet kan frosten komme tidlig så det er greit at blomstringen tar til litt tidligere enn det gjorde i år! Trivelig at du syns at bloggen min er koslig, jeg er "færsk" i dette med å blogge selom jeg startet litt for lenge siden! Klem