Totalt antall sidevisninger

onsdag 28. september 2011

Flere georginer!



Her kommer `redskin`som har stått i grønnsakshagen. Den har jeg sådd i år! En vakker plante ca 60 cm høy, men rødaktige blader og ok blomster ca 8 - cm, delvis fylte! Knollene har vokst seg såpass store så jeg tror overvintringen skal gå greit!

Her er også en `redskin`som var sart rosa i fargen!Alle ble omtrent like høye, og alle 6 plantene sto i grønnsakshagen i en rad på ca 6- 7 meter. Hadde ca 20 georginer av ymse slag der!
Og så et monster av en avblomstret georgine! Trodde ikke at frø fra georginer klarte og lage modne frø, men der tok jeg feil! Jeg knipset med meg noen frøhus, tørket de og nå har jeg noen frø, men hva det blir gjenstår jo å se! Er det noen som har erfaring av å så egne geo frø?

Her kommer `Seattle`, det rare med den er at blomstene ble gulere og gulere ettersom blomstene kom.
Dette er også `Seattle`, men her nesten alt det hvite forsvunnet, og så har blomsten blitt gul, er det noen som har erfaring av dette, og er det gjødsel, jordsmonn eller hva kommer dette av?

1 kommentar:

Mariann sa...

Så flotte georginer! Jeg likte veldig godt de to første, Redskin. Det var jammen et vellykket såprosjekt.